Inga produkter i varukorgen.
Handlar Du som privatperson gäller Distansavtalslagen, samt Konsumentköpslagen. Dessa lagar har bestämmelser som inte kan ändras genom andra avtal. Vid registrering eller köp, godkänner Du att vi sparar Dina uppgifter digitalt och att vi använder Dina uppgifter för att kunna utföra våra åtaganden avseende Din beställning. Vi behandlar Dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Du har rätt att begära ut de uppgifter som vi lagrat och vi kommer att radera dessa om Du ber oss om detta. Skulle något villkor i våra köpvillkor visa sig strida mot svensk eller EU lagstiftning, innebär det inte att köpvillkoren ska vara ogiltiga i sin helhet, utan det villkor som visar sig vara ogiltigt ska ersättas med likvärdig text som följer rådande lagstiftning.
Handlar Du som juridisk person (företag) gäller Köplagen. De köpvillkor som listas för företag på denna sida gäller i första hand före Köplagen.
Alla priser på webbsidan visas i svenska kronor (SEK) inklusive moms (25%).
När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. I bekräftelsen finner Du alla uppgifter om de köpta produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta oss snarast om något ser fel ut via e-post till falks@koping.net.
Du kan göra ändringar i Din order eller avbeställa den fram till vi överlämnar den till det bolag som ska transportera försändelsen till Dig. Efter att transporten påbörjats kan ändringar inte ske. Privatpersoner kan utnyttja ångerrätt enligt vad som är skrivet under rubriken ”Ångerrätt för privatpersoner”.
Hämta i butik
Vid hämta i butik får du ett sms när leveransen finns att hämta. Leveransen ska hämtas ut personligen med giltig legitimation och det sändningsnummer som angetts i sms:et. Om någon annan ska hämta din leverans skall denna ha med sig sändningsnumret samt giltig legitimation både för dig och sig själv.
Utlämning av order sker endast under butikens öppettider.
Leveransalternativ
Vi levererar våra varor oftast med DHL
Är du privatperson och beställer mindre varor så kommer detta skickas som DHL Service Point. Detta innebär att du blir aviserad när din beställning finns att hämta hos närmaste butik eller ombud som hanterar DHL leveranser.
Det är Ditt ansvar att själv lösa ut försändelsen på utlämningsombudet inom den tiden leveransen finns hos ombudet. Denna information kan man hitta i aviseringen på antingen sms, e-post eller brev.
Hämtas inte paket ut så kommer detta skickas tillbaka till Falks Lantbruksmaskiner:s lager och dessutom debiteras kund för returfrakten samt våra administrativa kostnader.
Du kan ej utnyttja Din ångerrätt genom att inte hämta ut Din försändelse.
Tranportskada anmäls till det utlämningsombudet där Du hämtat ut varorna, även om skada upptäcks senare. Ta i så fall med både varor och emballage och gör skadeanmälan där du hämtat ut paketet.
Leveranstid
Vanligtvis är leveranstiden 1-5 arbetsdagar från beställningsdagen. Vid eventuella leveransförseningar kontaktas du via mail eller telefon. Vid leveransförseningar har du rätt att häva köpet. Har Du inte fått varan och heller inte blivit kontaktad av oss så ber vi Dig omgående kontakta oss så vi får undersöka vad som i så fall kan ha hänt med Din order.
Faktura
Kontakta oss för att skapa ett konto där du kan logga in och få en faktura direkt från oss.
Klarna
Eventuella fel eller brister vid leverans från Falks Lantbruksmaskiner AB ska påtalas inom rimlig tid från det att ni upptäckt felet. Det åligger er att ange och påvisa hur felet eller bristen yttrar sig. Om ni upptäcker ett fel ska ni snabbt vända er till Falks Lantbruksmaskiner AB. Ni kan endast reklamera fel som visar sig senast 2 år efter att varan levererats till er. För varor med begränsad hållbarhet är reklamationsmöjligheten begränsad av hållbarhetstiden som vi angivit.
Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Kläder får provas, men ej användas. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.
Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som Företagspaket till Falks Lantbruksmaskiner AB. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelse!
Vi reserverar oss för tryckfel, kan inte lova att produktens utseende helt och hållet stämmer överens med skickad produkt.
Vi kan ej ansvara för händelser utanför företagens så som arbetskonflikt, eldsvåda, krig, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand ändra priser eller info som kan ha blivit fel på webbsidan, i t ex banners eller i tryckt information från oss. Detta gäller även prisjusteringar på grund av orsaker vi inte råder över.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Vid eventuell tvist rörande köp av privatperson följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används på vår webbplats cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.
“För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.”